close

http://www.youtube.com/v/LuIV__ulkb4?fs=1&hl=en_US">

 

這首歌歌詞太美了

我把它翻成中文 意境還是一樣美~~

Owl City--Vanilla Twilight 香草星空

The stars lean down to kiss you,
星星彎下來親吻了你
And I lie awake n miss you
而我醒著躺在床上想你
Pour me a heavy dose of atmosphere 我有好多感觸
Cause I'll doze off safe and soundly 我會睡個安穩的覺

But I'll miss your arms around me, 但我好想念你的雙臂圍繞著我
I'll send a postcard to you dear, 親愛的 我會寄張明信片給你
Cause I wish you were here. 因為我希望你在我身邊


I'll watch the night turn light blue, 我會看著夜晚轉成淡藍色
But it's not the same without you, 但沒有你 一切都不同了
Because it takes two to whisper quietly, 因為只有兩人才能共譜絮語
The silence isn't so bad, 沉默或許不算太壞
Till I look at my hands and feel sad, 直到我看著我孤單的手 才開始感傷

Cause the spaces between my fingers 我手指間的縫隙
Are right where yours fit perfectly. 由你來填滿才最為完美


I'll find a pose in new ways, 沒有了你 我會換個新姿勢
Though I haven't slept in two days, 雖然我已兩夜未眠
Cause cold nostalgia chills me to the bone. 冰冷的思鄉之情讓我凍到骨子裡

But drenched in Vanilla Twilight,  在這浸滿香草色的星空
I'll sit on the front porch all night,   將坐在走廊前靜待整夜
Waist deep in thought because when I think of you.
因為我無法克制自己不想著你

I don't feel so alone. 感覺似乎沒有那麼孤單~

As many times as I blink I'll think of you...tonight. 今晚對你的思念就像眨眼一樣多
I'll think of you tonight. 我會想你一整晚


When violet eyes get brighter, 黯淡的眼變得閃亮
And heavy wings grow lighter, 沉重的翅膀也變輕盈
I'll taste the sky and feel alive again. 我會好好品嘗這樣的天空 感受重生

And I'll forget the world that I knew, 我會忘記舊有的世界
But I swear I won't forget you,
但我發誓 你會一直在我心中

Oh if my voice could reach back through the past, 但願我的聲音可以碰觸到過去
I'd whisper in your ear, 我會在你耳邊低語
Oh darling I wish you were here. 告訴你 親愛的 我希望你就在我身邊

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    rachaelyang 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()